1. apr. 2017

Varm høst på Tromsøya


Det er mange ting i verden som aldri slutter å glede og forundre meg. Blant disse tingene er naturens mangfold og skjønnhet. 

Som regel kommer jeg over dette i områder der mennesker sjeldent eller aldri ferdes, men noen ganger spiller det ingen rolle. Oppdager man først rette sted i rett belysning og til rett tid på året, kan skjønnheten og mangfoldet åpenbare seg i sin fullkommenhet; til og med langs en sti som ofte brukes av mennesker.

Det var det som skjedde denne varme ettermiddagen i august 2016, da jeg tilfeldigvis kom over dette motivet. Da jeg hadde fullført maleriet, tok jeg en mental tur inn i maleriet. Satte meg på steinen ved stien. Der var godt å sitte der, og den kalde pilsen jeg hadde tatt med meg, smakte godt i varmen ;)


"Varm høst på nordøya", Jan R. Iversen, akryl på lerret, 73 x 50 cm, 2016 ©


Ingen kommentarer: